Rostade sötpotatismackor med avokado och makrill (AIP)

    AIP. Enkelt, snabbt och gott mellanmål eller frukostalternativ. Skiva sötpotatis grovt och rosta tre gånger i en brödrost. Kombinationen salt rökt makrill och mild avokado tillsammans med den söta sötpotatisen är ljuvlig.

    Läs mer

    Sötpotatiswraps (AIP)

    AIP. Ljuvligt goda wraps som man kan fylla med vad som helst. Här har vi förslag på palsternacksröra med kyckling.

    Läs mer

    Zucchinigröt med äpple och banan (AIP)

    AIP. Riven zucchini efterliknar gröt väldigt bra i konsistensen. Genom att blanda med banan och äpple blir gröten söt. Krydda med kanel på toppen om du vill.

    Läs mer

    Kokosyoghurt (AIP)

    AIP. Gör din egen kokosyoghurt. Blanda kokosgrädde med innehållet i två probiotika-kapslar och låt stå i rumstemperatur under ett par dagar. Smaksätt med lime, citron eller valfria bär.

    Läs mer

    Fish cakes med torsk (AIP)

    AIP. Fiskbiffar eller fish cakes som du gör i ett nafs. Ät med strimlad zucchini och lite surkål eller syrade morötter.

    Läs mer

    Fruktsallad med kokosmjölk (AIP)

    AIP. Världens snabbaste efterrätt som är supergod. Bara frukt och kokosmjölk med vanilj.

    Läs mer

    Matpannkakor med räkfyllning (AIP)

    AIP. Matpannkakor gjorda på arrowrotmjöl (finns hos Dorimax.se) och kokosmjöl samt kokosmjölk. Busenkelt med andra ord. Det går bra att fylla med det du gillar, vi valde räkor, rödlök och spenat med finhackad gurka.

    Läs mer

    Rabarberkompott (AIP)

    AIP. En söt och god kompott på rabarber. Ät med kula AIP-glass eller lite kokosgrädde/mjölk. Eller bara avnjut som den är.

    Läs mer

    Stekt kokbanan med zucchinistavar och lax (AIP)

    AIP. Stekt kokbanan innehåller bra prebiotika (fibrer) och är mättande. Ät exempelvis tillsammans med varmrökt lax och zucchinistavar. Passar bra som en enkel lunch eller mellanmål.

    Läs mer

    Kycklingbullar i ugn (AIP)

    AIP. Kycklingbullar som sköter sig själva i ugnen. Fulla av smak och fin färg tack vare sötpotatis och gurkmeja.

    Läs mer

    Morotskaks-bollar (AIP)

    AIP. Rawbollar med smak av morotskaka. De är nyttiga och prebiotiska (mat till de goda bakterierna) tack vare morot, jordmandemjöl och kokos. Har du inget jordmandelmjöl hemma så kan du ersätta det med mer riven kokos.

    Läs mer

    Bananvåfflor (paleo)

    Ej AIP. Klassisk bananpannkaka i ny tappning – bananvåffla. Servera med bär, skivad banan och lite kokosgrädde.

     

    Läs mer

    Mjuka tacos med texmexfärs (AIP)

    AIP. Tacos med köttfärsröra smaksatt av koriander, lime och rödlök. Använd en torr stekpanna när du gör de mjuka tacoskalen. Servera med dippsås med ostsmak och guacamole.

    Läs mer

    Sötpotatis- och kålrotsriv med strimlad kyckling (AIP)

    AIP. En superenkel och näringsrik rätt. Kycklingstrimlor kan du ta från redan stekt eller grillad kyckling. Servera gärna med en kall sås till – recept under såser och tillbehör.

    Läs mer

    Zucchiniost (AIP)

    AIP.  Detta är en ersättning för ost som smakar väldigt likt ost tack vare näringsjästen.

    Läs mer

    Rostade pumpakärnor (paleo)

    PALEO. När du köper pumpa blir det kärnor över efter att du rensat den. Dessa kan du rosta i ugnen – perfekt snack. Observera dock att detta inte är AIP.

    Läs mer

    Rösti på zucchini och kokbanan (AIP)

    AIP. Rösti på kokbanan och zucchini – med lingon. En variant på en god rösti som passar gott till frukost. Blanda i en msk arrowrot eller potatismjöl för lite extra stärkelse. Den håller ihop bättre när man steker den då.

    Läs mer

    Nachochips med tillbehör (paleo)

    PALEO. Klassisk taco-middag med nachochips. Ladda bordet med klassiska tillbehör som köttfärs med egna tacokryddor, guacamole, salsa, hackad lök, picklade grönsaker och sallad. Recept från Annika Sjöö.

    Läs mer

    Matmuffins med varmrökt lax (AIP)

    AIP. Bra små portioner med lax, sötpotatis och zucchini. Behåll dem i muffinsformarna och ät med gaffel eller vält upp dem på tallrik. De är lite för lösa att äta direkt med fingrarna.

    Läs mer

    Granola med äpple och dadlar (AIP)

    AIP. En söt och mättande granola som passar bra till frukost eller mellanmål. Ät med yoghurt, kokosmjölk eller bananmjölk.

    Läs mer