Meny

Veckomenyer

Här hittar du en översikt av våra veckomenyer. Med veckomenyerna kan du enkelt följa våra olika kostupplägg.

Våra olika veckomenyer

BiffarAIP

Autoimmun läkande kost

Dessa veckomenyer passar dig som vill äta enligt autoimmun läkande kost.

 

Här finns 8 veckor med inköpslistor – både per vecka och per dag! Du får enkla och goda rätter till frukost, lunch, mellanmål och middag med stor variation. Här utesluts livsmedel enligt det autoimmuna protokollets riktlinjer.

 

Efter valfri tid med denna kost (minst 4-12 veckor) kan du börja återintroducera livsmedel enligt vår guide. Du kan då smidigt gå då vidare och ät enligt veckomenyerna med modern paleolitisk kost.

Paleolitisk mat

Modern paleolitisk kost

Dessa veckomenyer passar både dig som vill fortsätta att äta hälsosamt efter AIP och dig som vill börja med modern paleolitisk kost direkt.

 

Här finns 8 veckor med frukost, lunch, mellanmål och middag att välja bland, med inköpslistor för varje vecka. Det går bra att fortsätta med dessa veckor så länge du vill.

 

All kost inom modern paleo bygger på näringstät kost med antiinflammatoriska livsmedel för en hållbar långsiktig hälsa. Här utesluter vi alltid gluten, socker, tillsatser och mjölkprodukter för att bygga din hälsa inifrån och ut.

Anteckning

Autoimmun kost: Nybörjare

Här är en perfekt start för dig som är helt ny inom det autoimmuna kostupplägget. Vi har satt ihop 4 veckor med lättlagade recept så att du kan vänja dig vid kostomställningen och få en så smidig övergång som möjligt från just din startpunkt. 

 

Vi har reducerat vissa livsmedel som kan skapa problem för nybörjare, t ex probiotisk mat (surkål etc) samt kokosprodukter som innehåller kostfiber (inulin). Du får en guide vecka för vecka med förklaringar kring vad som händer när du äter AIP samt inköpslistor för varje dag.

Hur fungerar veckomenyerna?

Vägledning

Ovanför veckorna hittar du en guide som visar dig vanliga reaktioner och resultat. Här hittar du också svar på de vanligaste frågorna.

Snabbt & enkelt

Alla recept i våra menyer är enkla att tillaga. Middagar är alltid två portioner så du har lagad mat till lunchen dagen efter. Tack vare detta behöver du bara laga mat en gång om dagen!

Ingen sötning?

Studier visar att du når bättre hälsa fortare om du undviker för mycket fruktos. Därför har vi inte sötade efterrätter i våra veckomenyer, och med max 2-3 frukter per dag. Detta hjälper också dig som har problem med sötsug.

Inköpslistor

För att underlätta din vardag hittar du inköpslistor kopplade till recepten. Listorna kan du skriva ut så att du enkelt kan hålla koll på vad du har hemma och vad du behöver köpa till.

Superhealthy food combined in our meal plans

Biff teryaki
FISH-CAKE-AIP.jpg
LJUMMEN-SALLAD-MED-KYCKLING-OCH-BACON.jpg
Morotspasta-med-svamp-och-rökt-fläsk.jpg

When you start your journey as a premium member you’ll gain access to our meal plans that are fully optimized for those who want to effectively cure from symptoms of autoimmune diesease, allergy and chronic inflammation.

Here are some of the befefits of our meal plans:

Redo att komma igång?

Gör som tusentals andra gjort och börja läk dig med autoimmun kost redan idag.  Det är god mat och enkelt att komma igång.