• 9 mars 2015

Stor intervju med PriMatens grundare

I mitten av februari åkte vi till Uppsala och träffade grundaren till paleorestaurangen PriMaten. Här är ett utdrag från intervjun:

Mat dina gener förväntar sig

mixbilder”Mat som dina gener förväntar sig.” Så lyder den fyndiga sloganen till Sveriges första paleorestaurang, PriMaten, i Uppsala. Swedish Paleo begav sig dit för att träffa grundaren Lars Fahlén.

”När vi började kände ingen till oss, men nu har vi blivit lite av en turistattraktion”, säger Lars och skrattar.

Vi träffar Lars för en pratstund i restaurangen där allt började – PriMaten i Uppsala. Under intervjun äter vi den goda lunchen som idag består av kotlettrad med grönsaker. Maten är lagad av det senaste tillskottet i företaget, den nya kocken Harald Hussénius. Lars slår sig ner vid bordet efter att just ha avslutat en fullspäckad lunchservering.

När Lars Fahlén startade PriMaten i april 2012 var han något av en pionjär inom paleomat. Det fanns helt enkelt inget liknande. I dag har han planer på att expandera över hela landet i takt med att efterfrågan på paleomat bara ökar. Men vi tar det från början.

Läs hela intervjun HÄR

Primaten deli