Carob-chokladrutor (AIP)

    AIP. Till fikat passar det bra med carob-chokladrutor. Glasyren består av avokado, carobpulver och kokosolja. En riktigt god efterrätt.

    Läs mer

    Knäckebröd (AIP)

    AIP. Knapriga knäckebröd som smakar lite som grahamsknäcke.

    Läs mer

    Pannkakor på kokbanan (AIP)

    AIP. Pannkakor med frasiga kanter och lite tjockare mitten. Dessa är utan ägg och behöver stekas ganska länge på medelvärme för att bli genomstekta. Väldigt goda både som frukost med avokado och citron eller till efterrätt med färska bär.

    Läs mer

    Mjuk chokladkaka med carob (AIP)

    AIP. Mjuk chokladkaka – som här är gjord med carob istället för kakao för att passa AIP. Det går bra att ha kakao istället såklart, men då får man ta mindre än receptet och eventuellt lite mer honung i då carob är mycket sötare än kakao.

    Läs mer

    Fiskgratäng (AIP)

    AIP. En krämig fiskgratäng med mostäcke och rikligt med dill eller persilja. (Ta det du gillar mest.)

    Läs mer

    Mjuk citronkaka med ingefära (AIP)

    AIP. En citronkaka med smak av banan och ingefära. Perfekt till fikat. Kakan är ganska saftig tack vare mosad banan.

    Läs mer

    Ljust bröd (AIP)

    AIP. Ett ljust bröd som är lite smuligt i konsistensen. Fungerar bra att göra mindre bullar istället för en större limpa.

    Läs mer

    Frukostbröd på 30 min (AIP)

    AIP. Bröd som man gör under halvtimmen. Går bra att frysa in och rosta direkt från frysen. Detta recept räcker till fyra-sex rundlar. Dubbla receptet och baka fler på en gång.

    Läs mer

    Granola med äpple och dadlar (AIP)

    AIP. En söt och mättande granola som passar bra till frukost eller mellanmål. Ät med yoghurt, kokosmjölk eller bananmjölk.

    Läs mer

    Morotsbröd (AIP)

    AIP. Mustigt morotsbröd som gärna äts några timmar efter bakning. Kokbananen behöver sätta sig lite. Gillar du lite segare bröd kan du äta det direkt.

    Läs mer

    Kollagen-yoghurt (AIP)

    AIP. En krämig och väldigt mättande yoghurt. Byt ut bär mot olika frukter och variera din yoghurt hur du vill. Kollagenet bidrar till läkt tarm, bra hud och hår.

    Läs mer

    Äppel- och morotsgröt (AIP,Paleo)

    AIP/PALEO. En söt och mättande gröt på äpple och riven morot, kanel och jordmandelmjöl. Har du inget jordmandelmjöl hemma så går det lika bra med kokosmjöl (eller mandelmjöl om du äter paleo).

    Läs mer

    Jordmandelgröt (AIP,Paleo)

    AIP/PALEO. Snabbt och gott med gröt på jordmandelmjöl. Jag personligen tycker att det blir godare med finmalet mjöl men det går lika bra med det grova. Jordmandelmjöl köper du hos www.dorimax.se

    Läs mer

    Spenatbröd (AIP, Paleo)

    AIP/PALEO. Gör ett lite annorlunda och gott bröd med spenat i degen. Spenaten kräver lite extra saltning för att den goda smaken ska komma fram.

    Läs mer

    Sötpotatisrösti med lingon (AIP, Paleo)

    AIP/PALEO. Sötpotatis innehåller bra resistent stärkelse och är mättande till frukost. För lite extra sälta stek lite bacon eller rökt sidfläsk till röstin.

    Läs mer

    Äppelgröt med kanel (AIP, paleo)

    AIP/PALEO. En väldigt len och mild frukostgröt med lite blomkål, riven kokos och mer rivna äpplen.

    Läs mer

    Frukostgröt på blomkål med plommonkompott (AIP, paleo)

    AIP/PALEO. Frukostgröt! Basen är gjord på riven blomkål, men låt dig inte avskräckas av detta även om det låter lite konstigt. Smaken är mild och söt och påminner om risgrynsgröt. Plommonkompotten med rosmarin är pricken över i.

    Läs mer

    Kokosgröt AIP

    AIP/PALEO. Frukostgröt som har bra konsistens. Gröten är väldigt söt i sig, så det kan behövas lite sura/syrliga bär för att balansera smaken. Svartvinbär och hallon passar bra. Är med kall kokosmjölk. För vanlig paleo, krossa lite nötter och ät med t ex mandelmjölk.

    Läs mer

    Frallor på cassava och kokbanan (aip, paleo)

    AIP. Dessa småbröd är gjorda utan jäst eller bakpulver så de kommer inte att jäsa. Konsistensen blir därför lite kompakt, men de är väldigt goda. Vänta med att äta dem tills det har gått ett par timmar, annars kan de lätt vara lite sega inuti pga kokbananen. Allra bäst är att lägga dem i en påse och vänta till dagen efter. Då är konsistensen lik vanligt bröd.

    Läs mer

    ”Yoghurt” AIP

    AIP. Tack vare avokadon och bananen blir konsistensen liknande yoghurt. Blanda i vilken frukt eller vilka bär som helst.

    Läs mer