Saffransbiscotti (AIP)

    AIP. Saffransbiscotti på vårt vis, helt anpassade enligt AIP med nötig smak från jordmandel. De tillagas på samma vis som vanliga biscotti med torkning i ugnen. Knapriga utanpå och lite sega i mitten.

    Läs mer

    Krämig sötpotatisgratäng (AIP)

    AIP. Krämig sötpotatisgratäng med purjolök. Gott som tillbehör till kyckling och kött. Purjolöken bidrar till att den blir krämig.

    Läs mer

    Saffranskaka med banan och dadlar (AIP)

    AIP. Saftig saffranskaka med dadelbitar istället för russin. Dela i rutor och ät som de är eller med en klick kokosgrädde smaksatt av saffran och vanil.

    Läs mer

    Grönkål, bacon, brysselkål med granatäpple (AIP)

    AIP. Stekt grönkål, brysselkål, bacon och granatäpple är gott tillsammans. För sås adderar du kokosmjölk och citron. Rödlök ger rätten lite extra god smak.

    Läs mer

    Blåbärspudding (AIP)

    AIP. Blåbärspudding som både är god och nyttig. Mixa avokado med frysta blåbär och kokosmjölk så du får en fluffig efterrätt som även är gott till frukost.

    Läs mer

    Kycklinggryta med purjolök och morötter (AIP)

    AIP. Mustig kycklinggryta med krämig purjolök, morot, gul lök och massor av persilja. Genom att försteka allt får man fram smakerna. Sedan får grytan puttra i ugnen i 30 minuter.

    Läs mer

    Frasiga strips på sötpotatis (AIP)

    AIP. Frasiga strips på sötpotatis. Knepet är att blötlägga dem först i iskallt vatten sedan pudra med arrowrot och sedan ringla olivolja över dem innan de tillagas på hög värme i ugnen.

    Läs mer

    Morotskaks-bollar (AIP)

    AIP. Rawbollar med smak av morotskaka. De är nyttiga och prebiotiska (mat till de goda bakterierna) tack vare morot, jordmandemjöl och kokos. Har du inget jordmandelmjöl hemma så kan du ersätta det med mer riven kokos.

    Läs mer

    Korma med kyckling (AIP)

    AIP. Chicken korma är en mild indisk rätt. Här är den anpassad till AIP med blomkålsris. Krämig och med de klassiska korma-smakerna.

    Läs mer

    Knäckebröd (AIP)

    AIP. Knapriga knäckebröd som smakar lite som grahamsknäcke.

    Läs mer

    Kokostoppar med kokbanan och saffran (AIP)

    AIP. Saftiga kokostoppar med smak av saffran. Kakorna går utmärkt att frysa in.

    Läs mer

    Fiskgratäng (AIP)

    AIP. En krämig fiskgratäng med mostäcke och rikligt med dill eller persilja. (Ta det du gillar mest.)

    Läs mer

    Granola med äpple och dadlar (AIP)

    AIP. En söt och mättande granola som passar bra till frukost eller mellanmål. Ät med yoghurt, kokosmjölk eller bananmjölk.

    Läs mer

    Kollagen-yoghurt (AIP)

    AIP. En krämig och väldigt mättande yoghurt. Byt ut bär mot olika frukter och variera din yoghurt hur du vill. Kollagenet bidrar till läkt tarm, bra hud och hår.

    Läs mer

    Nomatsås (AIP,paleo)

    AIP/PALEO.Inom AIP utesluter man tomater och då finns en god ersättning till tomatsås. En sås som både ser ut och som smakar som tomatsås – helt utan tomater. Passar bra när man vill ha en smakrik dippsås eller som bas till AIP-pizza eller köttfärssås. Den hemliga ingrediensen är kalamata-oliver som ger en smak av umami samt en kombination av kryddor.

    Läs mer

    FISK- OCH SKALDJURSGRYTA MED SAFFRAN (AIP,PALEO)

    AIP/PALEO. Fisk- och skaldjursgryta med torsk, räkor och musslor med smak av saffran.

    Läs mer

    Sötpotatisrösti med lingon (AIP)

    AIP. Sötpotatis innehåller bra resistent stärkelse och är mättande till frukost. För lite extra sälta stek lite bacon eller rökt sidfläsk till röstin.

    Läs mer

    Kålpudding AIP

    AIP. Kålpudding med kokosgrädde eller kokosmjölk som gör den extra god. Att salta ordentligt är hemligheten. Servera med rårörda lingon. (recept under såser och röror).

    Läs mer