Frukostfrittata (Paleo)

    Paleo. Matig frittata som räcker till två personer eller till en rejälare brunch.

    Läs mer

    Upside down pannkaka (AIP)

    AIP. En matig och väldigt god pannkaka gjord på endast kokbanan, kokosmjölk och arrowrot. Med en ananasring i mitten blir den en variant av klassiska upside downkakan. Strö över lite koksflingor vid servering.

    Läs mer

    Ugnsomelett med riven sötpotatis

    (Ej AIP) En god och mättande omelett som lagas klart i ugnen. Sötpotatis och gurkmeja ger den en solgul färg.

    Läs mer

    Asiatisk kyckling med svamp och morötter (AIP)

    AIP. Smakrik kyckling med finrivna morötter, massor av svamp och smak av lime, koriander, vitlök och kokos. En perfekt lunch eller varför inte som frukostalternativ när du äter AIP. Receptet är för 2 personer, det går bra att spara hälften till dagen efter.

    Läs mer

    Bananvåfflor (paleo)

    Ej AIP. Klassisk bananpannkaka i ny tappning – bananvåffla. Servera med bär, skivad banan och lite kokosgrädde.

     

    Läs mer

    Pannkakor på kokbanan (AIP)

    AIP. Pannkakor med frasiga kanter och lite tjockare mitten. Dessa är utan ägg och behöver stekas ganska länge på medelvärme för att bli genomstekta. Väldigt goda både som frukost med avokado och citron eller till efterrätt med färska bär.

    Läs mer

    Rösti på zucchini och kokbanan (AIP)

    AIP. Rösti på kokbanan och zucchini – med lingon. En variant på en god rösti som passar gott till frukost. Blanda i en msk arrowrot eller potatismjöl för lite extra stärkelse. Den håller ihop bättre när man steker den då.

    Läs mer

    Kycklingstrimlor med vitkål (AIP)

    AIP. Strimlad vitkål och morot som steks mjuk i kokosolja tillsammans med kycklingstrimlor är en enkel och god rätt som går snabbt att svänga ihop. Tips: Ät till frukost som en bra start på dagen.

    Läs mer

    Frukostbröd på 30 min (AIP)

    AIP. Bröd som man gör under halvtimmen. Går bra att frysa in och rosta direkt från frysen. Detta recept räcker till fyra-sex rundlar. Dubbla receptet och baka fler på en gång.

    Läs mer

    Granola med äpple och dadlar (AIP)

    AIP. En söt och mättande granola som passar bra till frukost eller mellanmål. Ät med yoghurt, kokosmjölk eller bananmjölk.

    Läs mer

    Sötpotatistoast med kantareller (AIP)

    AIP. Sötpotatistoast med kantareller och rökt makrill – du rostar sötpotatis i brödrosten. Jättesmart knep som går snabbt och blir riktigt gott.

    Läs mer

    Rösti på kokbanan (AIP)

    AIP. Istället för potatis är kokbanan väldigt användbart. Det passar bra med mogen kokbanan (åt det gula hållet med svarta prickar på skalet) till denna rösta då den håller ihop bättre då.

    Läs mer

    Proteinpannkakor med spenat och lök (paleo)

    PALEO. Ett mellanting mellan omelett och pannkaka med extra protein i form av kollagenpulver. En bra start på dagen eller före/efter träningspasset.

    Läs mer

    Kollagen-yoghurt (AIP)

    AIP. En krämig och väldigt mättande yoghurt. Byt ut bär mot olika frukter och variera din yoghurt hur du vill. Kollagenet bidrar till läkt tarm, bra hud och hår.

    Läs mer

    Frittata med twist (paleo)

    PALEO. En frittata med jordmandelmjöl som gör den matigare än en vanlig frittata. Fyll den med det du har hemma i form av grönsaker.

    Läs mer

    Scones med aprikoser (AIP)

    AIP. Söta scones med banan och aprikoser. Goda som fika eller ät till frukost.

    Läs mer

    Frukosttallrik (paleo)

    PALEO. Denna frukosttallrik är paleo då den innehåller bland annat ägg och tomater. Oliver ger probiotika och är ett gott alternativ till surkål. Stek ägget löst så får fungerar äggulan som sås.

    Läs mer

    Pitabröd (Paleo)

    PALEO. Pitabröd – snabbt, enkelt och supergott! Glutenfritt, nötfritt och gjort på enbart 3 ingredienser – jordmandelmjöl, ägg och kokosolja. Vispa ihop på 30 sek och in i mikron 2 minuter – sen är det klart!

    Läs mer

    Äppel- och morotsgröt (AIP,Paleo)

    AIP/PALEO. En söt och mättande gröt på äpple och riven morot, kanel och jordmandelmjöl. Har du inget jordmandelmjöl hemma så går det lika bra med kokosmjöl (eller mandelmjöl om du äter paleo).

    Läs mer

    Rödbetsdrink (aip,paleo)

    AIP/PALEO. Rödbetor är bra för blodtrycket och bra när man ska ladda inför träning. Gör din egen rödbetsjuice.

    Läs mer